torsdag 6 november 2008

lund - malmö

lund

6 kommentarer:

Pollyester sa...

Även om jag är en juniorpendlare jämfört med många andra väcker denna bild en känsla inom mig. När man ser Lund skylten i mörker vet man att snart är man hemma. Ofta är det helg och man är glad för att lämna skolan lite och få komma hem till Therese och till en lägenhet som man trivs i, träffa kompisar och dricka cappuchino på solde :-)
Härligt!

Bilden i övrigt? Har den väckt så många fina känslor kan den väl inte vara annat än bra?

Anonym sa...

Gahhh...tågväntan. Traskat hem i högklackat i ösregn från Hötorget pga dumma tbanan som inte funkade som den skulle. Jävla SL. I morse längs med Fjällgatan var Sthlm fantastiskt vackert. I dimman och duggregnet. City och Vasastan i mörkt regn är allt annat än vackert. Det är inte ens film noir. Det är bara fult. Genuint fult.

Anonym sa...

Hallå måste bara säga att du tar sjukt snygga bilder är här och kollar in då och då :) ha en bra start på veckan // T-O

thecokebadger sa...

@ patrik: håller med. tåg och stationer väcker nostalgiska tankar om svunna tiders pionjärskap...

@ anna: ...sedan finns det ju förstås en baksida med tågresandet, något som alla öresundsbropendlare torde vara medvetna om - försenade & inställda tåg. tydligen likadant i stockholm.

det var händelsevis inte de blå skorna vi köpte på östermalm...?

@ mattias: tack! kul att du gillar mina bilder. hoppas allt är bra med dig. ha en fin vecka du med!

Elina Jonsson sa...

niklas söta jag har tagit mig friheten att använda ditt foto i redaktionellt syfte på bloggy. säg till om du vill att jag tar ner den. bilden är hur hur hur hur hur fin som helst..!!! allt bra med dig..? kramen elina

http://elinaelinaelina.blogspot.com/2008/11/krlek.html

thecokebadger sa...

givetvis fick du lov att använda bilden. uppskattar att du frågar. många tar för givet att allt på internet är allmän egendom.

:o)