fredag 16 december 2011

i hope that i'll always have all eyes on you...

En dag i Dubai med radion på i bakgrunden hörde jag en låt med klara 80-talsvibbar.
Fick upp mobilen snabbt för att hinna skriva ner några rader text innan musiken tystnade:

I've got a feeling we will never get closer than this
I can't imagine there's a way to get closer than this

Inget märkvärdigt kan tyckas, men i kombination med soundet som påminde om svunna tider fick jag den där lite
jobbiga känslan i magen av vemod och längtan efter det som en gång var. Då vet jag att det är en riktigt bra låt.

Gjorde ett halvhjärtat försök att googla fram låten på plats i Dubai, men lyckades inte. Häromdagen
försökte jag än en gång hitta den där låten. Efter ett par justeringar av sökord fann jag det jag letat efter:
Artisten St. Lucia med låten "Closer than this". Jag har försökt att få tag på låten som mp3, men det har
visat sig vara aningen svårare. Hittade den till slut på FredHystere.com (scrolla ner en bit på sidan).

Hittade dessutom låten nedan, "All eyes on you" (Spotify), som också satte sig vid första lyssningen.

Mycket nöje!

All Eyes On You by St. Lucia

1 kommentar:

Mikael Carlsson sa...

fin känsla, ja.