torsdag 16 april 2009

good luck... goodbye... bobby jean...

before sunset
before sunset

gick en del nere på ribban i början på den här månaden. trodde att det nyanlända
varma vädret skulle vara högst tillfälligt. ville ta vårbilder medan tid var.

en dag när jag går där dyker två tjejer upp i mitt synfält. en av tjejerna vinkar
till mig. jag har inte mina glasögon på mig, så min syn är lika med mullvad.
tänker att det måste vara någon jag känner. kan inte vara oartig, så jag går fram.
när jag kommit tillräckligt nära upptäcker jag att det är två vitt främmande personer.

well then. jag tar plats bredvid de båda och vi pratar en stund. lite kort
och gott om livet och våra drömmar. så där som man kan göra när man träffar
någon av en slump, när man inte vet om man någonsin kommer att träffas igen.

solen sjunker. kylan och mörkret kommer närmare. vi säger våra farväl,
tackar för trevligt sällskap och går skilda vägar.

fortsättning följer...?

maybe you'll be out there on that road somewhere
in some bus or train traveling along
in some motel room there'll be a radio playing
and you'll hear me sing this song
well if you do you'll know i'm thinking of you and all the miles in between
and i'm just calling one last time not to change your mind
but just to say i miss you baby...

3 kommentarer:

Malin sa...

Vad fint det är att börja prata med någon okänd sådär... Det är vi svenskar alldeles för dåliga på tycker jag. Väldigt fin text på slutet... Är det från en låt?

thecokebadger sa...

mmm. lite mer spontansamtalande hade varit bra för samhället i stort.

"om vi bättre umgås bättre förstogs
ju bättre de går desto bättre vi mår..." för att citera timbuk.

bruce springsteen "bobby jean" är låten i inlägget.

Elina Jonsson sa...

niklas niklas niklas may i once again låna ditt vackra foto..? postar så let me know om jag ska ta ner..!